Obuka za Indeks za inkluziju namijenjena nadzornicima Zavoda za školstvo i savjetnicima Centra za stručno obrazovanje realizovana je danas, 31. avgusta u prostorijama Zavoda za školstvo.
U okviru obuke učesnici su imali priliku da se upoznaju sa tri dimenzije Indeksa za inkluziju: stvaranje inkluzivne kulture, kreiranje inkluzivne politike i razvoj inkluzivne prakse, a znanje stečeno na obuci biće primijenjeno u postavljanju indikatora za praćenja i vrednovanja inkluzije, evaluaciju obrazovnih i razvojnih postignuća djece.
Indeks za inkluziju predstavlja pristup razvoju i promjenama koje se odvijaju u školi. On je praktično uputstvo i putokaz koji prikazuje što inkluzija znači u svim školskim ambijentima: u zbornicama, učionicama i školskim dvorištima.
Razvoj inkluzivnog obrazovanja je jedan od definisanih prioriteta reforme obrazovanja u Crnoj Gori. Strategija inkluzivnog obrazovanja (2014-2018) određuje ciljeve i pravce razvoja inkluzivnog obrazovanja na osnovu analize realizacije mjera Strategije inkluzivnog obrazovanja koja je obuhvatila period od 2008. do 2013. godine. Cilj je da djeci omogući pristup obrazovanju, racionalno i operativno obezbijedi postizanje razvojnih i obrazovnih postignuća kroz individualizovanu, dodatnu podršku.
Program je podržan od strane Save the children, a obuku su sproveli nacionalni treneri.